Słownik
CPC - (ang. cost per click) Mówi nam ile płaci reklamodawca za jedno kliknięcie w jego reklamę.
eCPM - (ang. cost per mile) pokazuje ile byś zarobił na stronie przy 1000 wyświetleń gdybyś utrzymał taką samą normę jak dotychczas(np. zarobiłeś 50 dolarów na 10000 wyświetleń to eCPM wynosi (50$/10 000)x1000=5$).
CTR - (ang. throught rate) współczynnik ten określa ilość kliknieć w porównaniu do ilości wyświetleń reklamy pomnożony przez 100%.
indeksowanie - proces tworzenia i utrzymywania indeksu umożliwiającego obniżenie czasu dostępu do danych. Stosowane jest np. w bazach danych i wyszukiwarkach internetowych.
link - inaczej hiperłącze - element nawigacyjny ułatwiający przemieszczanie się pomiędzy dokumentami, bądź różnymi miejscami w tym samym dokumencie (odsyłacz do innego pliku).
PageRank - metoda nadawania indeksowanym stronom internetowym określonej wartości liczbowej, oznaczającej jej jakość.
Pozycjonowanie - działanie zmierzające do wypromowania danego serwisu internetowego na jak najwyższe pozycje w wynikach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych dla wybranych wyrażeń kluczowych.

